Rondje Mount Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Tanzania van Frans Visser - WaarBenJij.nu Rondje Mount Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Tanzania van Frans Visser - WaarBenJij.nu

Rondje Mount Kenia

Door: Frans Visser

Blijf op de hoogte en volg Frans

25 September 2012 | Tanzania, Nairobi

Vanuit Nairobi hebben we ons eerste uitstapje met de groep gemaakt op de motor. Naar de evenaar die ongeveer 100 km, noordelijk van Nairob loopti, nabij Makuyu. Zie foto. Een mooie rit van 450 km waarbij we rondom de tweede hoogste berg van Kenia , de Mount Kenya, zijn gereden.
Langzaam aan elkaars rijstijl wennen en vooral aan het afrikaanse verkeer en de regels, waarover later meer. Vooral de " bumps" en de voetgangersoversteekplaatsen op de snelwegen zijn bijzonder.
Tijdens de lunchpauze in Makayu stondnr er wel honderd locale mensen om de motoren heen die vooral de GPS in werking wilden zien. Alsof het een werelwonder voor ze was. waarchijnlijk hebben we hun dag gemaakt, want zo vaak komt er geen groep Europeanen met zulke motorfietsen aanleggen in hun dorp.
Morgen op weg naar Tanzania.

• 25 September 2012 - 20:05

Christ Van Liempd:

Hoi Frans,

je vindt vanzelf je motormaatje.
    En die belangstelling onderweg komt iedere dag weer terug.
    What is your name? Where are you from?
    Heerlijk. Blijf schrijven.
    grt. Christ.

• 27 September 2012 - 23:55

Huub Ammerlaan:

Hallo Frans,

Leuk om je reisverslag te lezen, enjoy it!!!
    groeten Huub

Tags: Mount Kenya