Van Swakopmund naar Betesda Lodge - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Frans Visser - WaarBenJij.nu Van Swakopmund naar Betesda Lodge - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Frans Visser - WaarBenJij.nu

Van Swakopmund naar Betesda Lodge

Door: Frans Visser

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 Oktober 2012 | Namibië, Swakopmund

Een rustige zondag in Swakopmund doorgebracht. Nieuwe cross-achterband gemonteerd en de hele motor nagekeken.
Charles blijkt de enkelpezen becchadigd re hebben en heeft een enorm opgezwollen voet. Hij mag vnan de plaatselijke doktor een week nie motorrijden, dus gaan hij en zijn motor in de bus en bekijken we of over een paar dagen, als we uit de gravel zijn, hij dan wel weer op de weg kan rijden.
Charles is met zjn 72 jaar de nestor van de groep en een keiharde. Joachim en Brigitte gaan twee dagen naar Windhoek om zich dan weer bij de groep te voegen. Het gravelrijden is aan hen niet besteed en dat is begrijpelijk.
Joachim is moleculair bioloog en sinds kort zelfstandig consultan op he gebied van diagnostisch kankeronderzoek. Volgens hem is 90 procent van de chemo-therapieen niet effectief, omdat kanker individueel moet worden aangepakt .
Op de zondagavond werden de plannen voor de volgende dag aangepast, Het aantal valpartijen was te hoog en de route van de volgende dag lag er in zeer slechte statat bij. Zelfs de locale bevolking gebruikte ie gravelroads niet meer omdat er de laatste maanden geen onderhoud (grading of schaven) had plaats gevonden.Een alternatieve route over andere gravelwegen , na locaal advies, uitgezet. Verder besloten de hele route redelijk dicht bij elkaar te blijven en elkaar o gevaarlijke situaties te wijzen.
De route was 450 km lang, waarvan 400 off the road.
Hij was redelijk te doen, al had iedereen wel weer zijn " big moments" waarbij de motor uit het spoor kwam en in het zachte zand of grind terecht kwam, met alle geslinger en bijna vallen situaties tot gevolg.ook zaten er vreselijke wasbordsekties tussen, maar dat trilt en schudt en is alleen maar oncomfortabel en niet gevaarlijk. Eigenlijk beleefde alleen Steve, eigenaar van een softwarebedrijf in de USA die aan Angelsaksische supermarkten bedrijfssoftware levert, plezier aan de rit. Hij rijdt op een speciaal hiervoor aangepaste, lichte BMW F 800 GSen houdt van crossen en gitaar spelen,Om ongeveer 16:00 uur kwam iedereen uitgeput aan in de lodge, doodmoe van het volledig op de weg geconcentreerd zijn. Maar we hadden het gehaaldl. Alleen niet veel gezien van de omgeving, hoewel we door woestijnachtige omgevingen en droge berggebieden tot 2000 m hoogte zijn gekomen.
Het plijt toch wel voor de vele jaren ervaring v met motorrijden van deze groep dat we op de been zijn gebleven tot nu to, want makkelijk was het niet.
Ook passeerden we onderweg de Kreeftskeerkring en verlieten we daarmee de tropen. s'Morgens was de temperatuur in Swakopmund 13 graden, dus een jasje extra aan, maar die liep al snel weer op tot 29 graden.
s' Avonds in de Lodge een " braai" met Kunduvlees georganiseerd met gitaarliedjes van Steve, waarvan ook een aantal Nederlandse dames die hierop touristische doorreis waren konden genieten.

• 16 Oktober 2012 - 09:08

Peter Visser:

Frans,
    Ik lees jouw reisverslagen altijd met veel plezier, prachtig avontuur!
    FYI: de broer van Jac is gisteren overleden, hij leed ondraaglijke pijnen en er was geen uitzicht op verbetering. Jac is behoorlijk over stuur.
    Groet, Peter

• 16 Oktober 2012 - 09:08

Peter Visser:

Frans,
    Ik lees jouw reisverslagen altijd met veel plezier, prachtig avontuur!
    Groet, Peter

• 16 Oktober 2012 - 16:02

Myriam:

Afgelopen donderdag van Kreta terug dus we hadden een hoop te lezen,wat een avonturen Frans,en wat kan jij goed verslagen schrijven!
    Tom dacht dat het vakantiereclame was dus hij had het verwijderd,maar door Ine krijgen we dus nu toch de verslagen te lezen in zijn geheel.

De beelden vliegen in mijn hoofd voorbij ,het is echt een heel avontuur. geniet er nog van met volle teugen ! En liefs ook van Tom xx