High Andes Tour Buenos Aires 2 - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Frans Visser - WaarBenJij.nu High Andes Tour Buenos Aires 2 - Reisverslag uit Colonia del Sacramento, Uruguay van Frans Visser - WaarBenJij.nu

High Andes Tour Buenos Aires 2

Door: Frans Visser

Blijf op de hoogte en volg Frans

03 Mei 2014 | Uruguay, Colonia del Sacramento

Mijn eerste verslag stond vol met type- en taalfouten, omdat het al automatisch verstuurd werd, voordat ik het had kunnen corrigeren en ook voordat ik er de foto's bij had gevoegd. Een gecorrigeerde versie kunnen jullie op de site van waarbenjij.nu/NairobiCapetown2012/High Andes Tour Buenos Aires vinden.
Donderdag was een nationale feestdag in Argentinie (1 Mei) en ze hadden ook de vrijdag maar tot feestdag verklaard. Protestdemonstraties waren er overal in Buenos Aires. Veel volk, waaronder hele families met de nodige babytjes erbij maken het meer een volksfeestje dan een demonstratie. Er is wel veel politie op de been met motorfietsen en vele busjes vol leden van de Mobile Eenheid. Soms blokkeerden de demonstranten de brede busbaan op de Av. de 9Julio, maar daar gaat iedereen relaxed mee om. De bussen rijden gewoon een paar straten om. Veel kabaal met trommels en leuzen. Men wil werk en daar is een zeer groot gebrek aan in Argentinie. Mevr. Kirchner heeft er met haar regering een zootje van gemaakt en het land staat op de grens van een bankroet. De officiele koers van de Peso staat op 8 peso voor een dollar en de inflatie is hoog. Overal op straat kun je wisselen voor 10,1 tot 10,7 peso voor een dollar en als je bijv. in een restaurant cash met pesos betaalt, krijg je 20 procent korting!
Dus zoveel mogelijk op straat wisselen en niet betalen met bankpassen of credit cards.
Donderdag zijn we met z'n drieen met de boot naar Uruguai gegaan. Het is met een snelle boot maar 1,5 uur varen naar Colonia del Sacramento, een oude, koloniale plaats aan de monding van de Rio Plata. Vier extra stempels in je paspoort erbij! Na een drie uur durende wandeling door een alleraardigst stadje (op de wereld erfgoedlijst, maar waarom?) weer terug gegaan, nog net op tijd voor een excursie naar een klassiek kantoorgebouw in Buenos Aires: het Palacio de Barolo, rond 1910 gebouwd door een beroemde Italiaanse architect met het verhaal van Dante (la Divina Comedia) als inspiratie. Na met een van 7 klassieke liften naar de 18e verdieping te zijn gekomen, gingen we via hele smalle trapjes in een van de torentjes tot 108 meter omhoog, waarna je bij het openen van een deur op een eenpersoonsbalkon buiten stond met de stad aan je voeten. Prachtig! Daarna nog naar een typisch Argentijns steak restaurant (bife de lomo) met life muziek, tangodansen en goede Argentijnse wijn en de dag mocht een succes genoemd worden. Na nog een aantal instructies voor de route, gegevens in de Garmin invoeren (coordinaten), advies over veilig rijden in Zud Amerika en inspecties van de motorfietsen, zijn we klaar voor onze eerste afstand.
Een van de deelnemende echtparen is een Brits stel uit Birmingham. Joanne is huisarts en Russel tandarts. Joanne heeft zich bereid verklaard om ons bij medische problemen terzijde te staan en heeft daarvoor ook een tas vol spullen bij zich die in de 'van' worden meegenomen. Onze medische nood dossiers hebben we aan Joanne toevertrouwd. Leuke lui, waar je goed mee kunt lachen. Ik schat ze ongeveer 50-55 jaar oud.
Nadat Buenos Aires ons eerst wat tegenviel, zijn we de stad in die paar dagen steeds meer gaan waarderen en kennen. De winter begint hier nu en de blaadjes vallen in de stad al van de bomen. 1,5 dag regen gehad, maar 2,5 dag heerlijk weer waar je s'avonds nog goed zonder jas kunt lopen. Maar je moet insmeren met VEET tegen de muggen. Die zijn er niet in grote getale, maar wel bijtgraag.
Wel, tot mijn volgende verslag, waar we onze eerste tocht naar het Noorden hebben gemaakt. Voorlopig vlak en door de pampas, tot we bij de Andes zijn.
Groetjes, Frans
Ik heb de laatste dagen foto's met mijn telefoon gemaakt, maar het lukt me niet die te exporteren naar mijn ASUS Android computer om ze vandaaruit weer bij ijn verslag te voegen. Wie weet hoe dat moet?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 38472

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 04 Juni 2014

High Andes Tour 2014

08 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

30 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

09 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

15 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

17 September 2012 - 25 Oktober 2012

Wat vooraf ging

Landen bezocht: