High Andes Tour: van Cusco naar Chalhuanca (Peru) - Reisverslag uit Chalhuanca, Peru van Frans Visser - WaarBenJij.nu High Andes Tour: van Cusco naar Chalhuanca (Peru) - Reisverslag uit Chalhuanca, Peru van Frans Visser - WaarBenJij.nu

High Andes Tour: van Cusco naar Chalhuanca (Peru)

Door: Frans Visser

Blijf op de hoogte en volg Frans

19 Mei 2014 | Peru, Chalhuanca

Nadat we uitgebreid de historische stad Cusco hadden verkend, een demonstratie op z'n Peruaans hadden meegemaakt en het 40 jarige huwelijksfeest van Rainer en Gabi hadden gevierd, gingen we op weg voor twee dagen van wat waarschijnlijk een van de mooiste motorbelevenissen op aarde is: de weg van Atka(net buiten Cusco) naar de kust in Nasca. In totaal ongeveer 750 km rijden op grote hoogte met geweldige landschappen, maar ook over een zich doorgaans in perfecte staat van onderhoud bevindende tweebaansweg die de gehele afstand kronkelt en draait tot je er geen genoeg meer van krijgt. Ongeloofljk! Het enige waar je voor moet blijven oppassen zijn de langs en op de weg lopende kuddes dieren: lama's, vicuna's, schapen, runderen, paarden, geiten en natuurlijk die lastige troepen honden, tot hoog in de bergen toe.
Helaas had een groot deel van de groep een virus of voedselvergiftiging opgelopen en had een ellendige ncht achter de rug. Het vertrek werd voor hen uitgeteld, maar uiteindelijk ging iedereen, behalve Rachel op de motor zitten en aanvaarde de wat verkorte rit.
Peter, Tom en Ik mankeerden niks en vroegen zelfs toestemming om vanuit Urubamba een 50 km lange gravelweg te mogen nemen, lanfgs een bergmeer. weliswaar zonder back-up car, maar we spraken wel een waypoint af waar we ons weer bij de groep zouden melden.
Door de Sacred Valley , waar eens de Aztekencultuur floreerde en toen de 750 km. weg op die me nog lang zal bijblijven: ofwel hoe je op 20.000km van huis met een volbeladen GS 2 volle dagen continu kunt scheuren, motorplezier aan de prchtige weg kunt beleven, zonder onnodige risico's an te gaan.
Halverwege stopten we om te overnachten in Chalhuanca.
Frans