High Andes Tour: van Sucre naar Tupiza - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Frans Visser - WaarBenJij.nu High Andes Tour: van Sucre naar Tupiza - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Frans Visser - WaarBenJij.nu

High Andes Tour: van Sucre naar Tupiza

Door: Frans Visser

Blijf op de hoogte en volg Frans

31 Mei 2014 | Bolivia, Tupiza

Van Sucre naar Potosi eas een mooie weg door een prachtig landschap. Eenmaal bij Potosi waren we weer op bekend terrein en zijn we tot Tupiza geraakt. Het was te laat om de Boliviaans-Argentijnse grens over te gaan. Misschien herinneren jullie je nog dat we op de heenweg het hotel in Tupiza niet konden bereiken en aan de rgentijnse kant moesten overnachten. Waarom? Jawel, omdat er weg- en grensblokades waren! Nu dus wel in dit hotel overnacht op ongevver 60 km van de Argentijnse grens.Tupiza is een aardig stadje.
Allen had de motor van Russel eens goed bekeken en was erin geslaagd om de schade te herstellen. Lampen waren afgebroken, de aluminium koffers flink gedeukt en de valbeugels wat verbogen. Joanne en Russel wilden de volgende dag het weer gaan proberen. Hun verwondingen vallen ook erg mee. Wat blauwe plekken en spierpijn, maar wat zijn ze er goed van afgekomen. Maar de barriere om weer op de motor te stappen is nog wel groot. In de 'van' meerijden is echter ook niet alles. We zullen ze goed in de gaten houden.
Overigens heeft mijn kamergenoot Peter het hele drama in de bergen gemist. Hij reed voorop en heeft ons geroep niet gehoord. Hij heeft vererop nog een poos geacht maar is toen in het fonker verder gereden tot in Sucre
en heeft daar overnacht. De volgende dag rond het middaguur voegde hij zich op een afgesproken way point weer bij de groep.
Jullie zullen begrijpen dat door het ongeplande verloop van de reis , de lange dagen en het soms ontbreken van onternetik wat achter ben geraakt met mijn blog. Hopenlijk komt dat nu weer goed. W zijn vandaag vroeg aangekomen en nu heb ik tijd om weer wat te schrijven.
BMW doet het uitstekend, bijna 10.000 km gereden en de banden beginnen flink te slijten. Maar wel genoeg profiel over voor BuenosAires.
Frans

• 01 Juni 2014 - 11:22

René Steenbakkers:

De inhoud van je blog heeft de 'achterstand' helemaal laten wegvallen. Dit is nog een avontuur uit de boekjes en het loopt nog goed af ook.
    Goede reis nog.