High Andes Tour: van Tilcara naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Frans Visser - WaarBenJij.nu High Andes Tour: van Tilcara naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Frans Visser - WaarBenJij.nu

High Andes Tour: van Tilcara naar Buenos Aires

Door: Frans Visser

Blijf op de hoogte en volg Frans

07 Juni 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Vanaf nu hebben we 3 dagen om naar Buenos Aires terug te rijden. Dat zijn ongeveer 1650 km. over grotendeels dezelfde wegen als we gekomen zijn. Lange rechte tweebaans wegen en op het laatste stuk ongeveer 200 km snelweg. We raken zo langzamerhand weer uit de bergen en de pampa's voeren nu weer de boventoon.
De dagafstanden zijn ongeveer 600 km. en we zullen overnachten in Santiago de Estrella, Santa Fe en Buenos Aires. Over de laatste drie dagen is weinig te vertellen, behalve dat het voorspoedig ging, al was het wel wat saai.
Op het eerste stuk naar Santiago de Estrella was het bijzonder druk met langzame motorfietsjes, wielrenner en personenautos's en was het moeilijk inhalen op de tweebaansweg. Tot we erachter kwamen dat we in een optocht zaten naar een groot popevenement halverwege. In een dorp werd iedereen van de weg geleid en waren we plotseling bijna alleen op de weg. Het enige dat we die dagen konden doen was s'avonds in de stad lekker gaan eten.
De laatste dag moesten we onze laatste tankbeurt zodanig uitmikken dat we bij aankomst in Bueos Aires niet meer dan 2 liter benzine in onze tanks hadden. Dit in verband met de transporteisen van de scheepvaartmaatschappij.Op 25 km voor Buenos Aires zijn we bij elkaar gekomen en zijn toen gezamenlijk Buenos Aires ingereden.
Daarna moesten de enorm vervuilde motoren nog een was beurt ondergaan, maar dat was op zondagmiddag nog niet zo gemakkelijk.
Tenslotte zijn we bij een viertal peruaanse jongens geeindigd die voor 6 USD een fantastische job deden en onze motoren weer toonbaar maakten. Op maandagochtend naar de haven gereden om de motoren in een 'bonded warehouse' af te leveren, waar natuurlijk weer pijnlijk nauwkeurig en met alle tijd van de wereld gecontroleerd moest worden of alles wel klopte. Een BMW R1200 GS kost inArgentinie wel Euro 50.000 en men wil dus voorkomen dat je de motor daar 'achterlaat'.
Op maandagavond een afscheidsdiner voor alle deelnemers gehad, waar iedereen zijn zegje deed en waar vooral het doktersechtpaar iedereen emotioneel bedankte voor de hulp en steun die ze hadden ondervonden.
Aan een avontuurlijke motorreis is een einde gekomen. Ik vertrok op dinsdag in de vroege middag, om via Rome op woensdagmiddag weer op Schiphol te staan. Precies op tijd om de verjaardag van mijn vrouw Ine te vieren.
Over ongeveer 7 weken is de motor weer in Veghel. Goed dat ik mijn BMW K1200S nog heb!

  • 11 Juni 2014 - 21:26

    Jan Jongsma:

    bijzonder Frans, ik ga er vanuit dat je inmiddels heelhuids terug bent.
    wat een avontuur. hoop er nog eens f2f iets van te horen, gr Jan

  • 11 Juni 2014 - 21:27

    Jan Jongsma:

    bijzonder Frans, ik ga er vanuit dat je inmiddels heelhuids terug bent.
    wat een avontuur. hoop er nog eens f2f iets van te horen, gr Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 14412
Totaal aantal bezoekers 38454

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 04 Juni 2014

High Andes Tour 2014

08 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

30 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

09 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

15 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

17 September 2012 - 25 Oktober 2012

Wat vooraf ging

Landen bezocht: