Wat vooraf ging - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Frans Visser - WaarBenJij.nu Wat vooraf ging - Reisverslag uit Veghel, Nederland van Frans Visser - WaarBenJij.nu

Wat vooraf ging

Blijf op de hoogte en volg Frans

15 September 2012 | Nederland, Veghel

Ik volg de aktiviteiten van GlobeBusters uit Ystradgynlais (Wales) al enige jaren. Kevin en Julia Sanders zijn houder van het wereldrecord per motor om de wereld reizen en hebben enige jaren geleden hun eigen bedrijf GlobeBusters opgezet. Ze organiseren langere motorexpedities. inmiddels op alle continenten, behalve Antarctica. Toen ze eind 2011 aankondigden een " Overland Motorcycle Expedition" op te zetten, zag ik m'n reeds lang gekoesterde wens schoon en gaf me op. Mede doordat ik aangespoord werd door de avonturen van Christ, die vorig jaar met zijn motor van Nederland naar China was gereisd.
De route bleek in Nairobi (Kenia) te beginnen en voert uiteindelijk naar Cape Town (Zuid Afrika). Daarbij doorkruisen we Kenia, Tanzania, Malawi, Zambia, Zimbabwe, Botswana, Namibia en Zuid Afrika en rijden van de Indische Oceaan (Zanzibar) naar de Atlantische Oceaan (Namibie). Afstand is zo,n 11.000 km met ongeveer 35% 'of the road' of 'no road'.
Twee weekenden met de motor naar Wales ( in april en juni) om daar de andere deelnemers te leren kennen, te trainen en de reis voor te bereiden. Wales is verschrikkelijk mooi, maar het kan er ook heel hard en lang regenen.
De groep bestaat uit 12 deelnemers: twee echtparen uit Duitsland en Nieuw Zeeland, een Belgisch/Franse Zwitser die in Hongarije woont, een Amerikaan uit Miami, een Roemeen, 4 Engelsen en ik als enige Nederlander.
Sommigen hebben al eerder reizen als deze meegemaakt,
Omdat deze tocht met m'n BMW K1200S vrij kansloos wordt, heb ik in Maart een nieuwe BMW R 1200GS erbij aangeschaft en laten aanpassen aan deze tocht.
De andere deelnemers rijden ook allemaal BMW GS (Adventure), een op een 800 cc. Dat maakt het wel gemakkelijker voor de bezemwagen om reserve-onderdelen mee te nemen.
De bedoeling is dat we 6 weken onderweg zijn en gedurende de dag in kleine groepjes reizen, vergezeld door Kevin Sanders als gids op zijn BMW en achterna gereden door een bezemwagen met een Australische chauffeur die reserve-onderdelen, sateliettelefoon en medische noodvoorzieningen bij zich heeft. We overnachten in hotels/lodges en hebben een aantal ecursies/safaris, etc. gepland. Alle bagage moet op de motor worden meegenomen en dat vereist het nodige minimalisme.
Jongste deelnemer 45 jaar, oudste 72 (!). Iedereen heeft de tijd en ook het geld om deze reis te maken, Want de reissom is bepaald hoog. Inbegrepen zijn goede hotels/lodges, incl. dagelijks ontbijt, 1x per week gezamenlijk diner, vervoer motor per vliegtuig naar en van Afrika en de begeleiding. Alle andere kosten zijn voor eigen rekening, zoals overige maaltijden, aparte motor- en reisverzekeringen, Carnet de Passage voor de motor, kosten, visa, injecties, kosten excursies, weekends Wales, etc.
Tot zover wat vooraf ging. Ik heb je e-mail adres opgenomen in de adreslijst van deze reisblog. Ik weet niet of het vanuit Afrika allemaal gaat werken, maar ik houd je enigszins op de hoogte van dit avontuur, als je dat tenminste op prijs stelt. Ik gebruik daarvoor www.waarbenjij.nu. daar kunnen ook de nodige foto's opgezet worden.
Morgen (16 sept.) vlieg ik naar Nairobi en op 25 oktober hoop ik weer terug te zijn.
Met vriendelijke groet )(nog) vanuit Veghel.

  • 17 September 2012 - 09:19

    Jac. Ten Kate:

    Frans,
    Vanuit Oost Groningen: Goede reis!
    Gr
    Jac.

  • 18 September 2012 - 21:47

    Peter Van Ek:

    Hallo globetrotter! Wat een geweldig avontuur ga je aan, leuk om met regelmaat er wat over te
    lezen, zal zo mogelijk ook wat info die ik oppik doorsturen naar de webmaster van onze ASOM-site.
    Frans, geniet van dat prachtige werelddeel en laat af en toe wat van je horen.
    Groeten uit Zevenaar (18 Sept. 2012)

  • 19 September 2012 - 21:16

    Monique Robertson:

    Hoi pap,

    Hoop dat de reis goed verlopen is en dat je veilig aangekomen bent in Nairobi. Heel veel plezier gewenst en ik hou je blog in de gaten!
    Groetjes, ook van Andy en de kinderen,
    Monique

  • 01 Oktober 2012 - 00:40

    Nico En Marja Roof:

    Hallo Frans,
    We kunnen je nu een beetje volgen en wensen jou een hele geweldige reis en hopen dat alles goed gaat en dat je volop zal genieten, maar dat zal wel. Doe voorzichtig en veel plezier,
    Groetjes, Nico en Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veghel

Wat vooraf ging

---------

Recente Reisverslagen:

22 Oktober 2012

Clanwilliam naar Cape Town

19 Oktober 2012

Van Springbok naar Clanwilliam

19 Oktober 2012

Van Springbok naar Clanwilliam

15 September 2012

Wat vooraf ging
Frans

Actief sinds 15 Sept. 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 38520

Voorgaande reizen:

26 April 2014 - 04 Juni 2014

High Andes Tour 2014

08 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

21 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

30 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

09 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

15 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

17 September 2012 - 25 Oktober 2012

Wat vooraf ging

Landen bezocht: